I ett av de hittills allvarligast menade och mest ambitiösa försöken att sprida legaliseringstanken i Kalifornien, har en PR-byrå i Los Angeles vid namn Blunt and Schuster, kläckt idén med en annonskampanj med namnet ”Got Cannabis?”. Några av de största namnen i underhållningsvärlden finns med som skådisar i kampanjen.
”Got Milk?”-kampanjen genomfördes för många år sedan och dess syfte var att lära folk dricka mjölk. På samma sätt vill nu arrangörerna bakom ”Got Cannabis?”lära ut alla fördelarna med cannabiskonsumtion.
Sloganen för kampanjen är ”Pot, It’s not just for getting high anymore” och anspelar på att den medicinska aspekten är bara ett av skälen för att cannabis inte längre ska betraktas som en kontrollerad och illegal drog.
Redan har Jennifer Aniston, Lady Gaga och Steve Miller m fl aviserat att de tänker ställa upp i kampanjen. Samtal pågår även med Roseanne och Jack Nicholson för eventuell medverkan.
Länk:
’Got Cannabis?’ Ad Campaign Convinces Big Names to Star in Commercials
(Tyvärr är ovanstående story inte sann. Åtminstone inte ännu. Den kommer från The Spoof, en amerikansk nöjesblaska som publicerar fiktiva historier. Lämpligt material att publiceras 1:a april, tyckte vi. 😉 )